6 Ağustos 2015 Perşembe

Ddukbokki Tarifim




Açıkçası nereden başladım bu işe hiç bilmiyorum neden neden diye kendime soruyorum. Hayaller ve gerçekler olayını yaşadığım bir tecrübe oldu benim için.
Bu gün Kore'lilerin bayılarak yedikleri ddukbokki tarifini sizlerle paylaşacağım.

Öncelikle ben bu tarifi yaparken ,fikirlerini ve dalgasını hiç eksik etmeyen anneme ; ilginç bakışlarını eksik etmeyip yinede yiyen canım ablama ; yardımlarını eksik etmeyen biricik kardeşime ve ddukbokkiyi çorbanın içine atıp, güzel olmuş güzel böyle tadı gelmiyor diyen babama sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. Her bakımdan bana destek ve köstek oldular sağ olsunlar :)




Gelelim tarife :

Pirinç keki tarifi :

Ddukbokki biliyorsunuz ki -bilmiyor da olabilirsiniz- pirinç kekinden yapılıyor .  Asıl yediğiniz hamura pirinç keki deniliyor.  Onlar büyük şehirlerde Asya malzemeleri satılan yerlerde bulunabiliyor ancak ben kendim yaptım ve tarifi şu şekilde:

Malzemeler :

- 1 su bardağı pirinç unu   ( ben ilk yapışım olduğu için az kullandım ne kadar yamak isterseniz artırın bu tarife göre 18 tane çıktı )

- Yarım su bardağı su 

-  Bir çay kaşığı tuz

- Yağ


Yapılışı :

Öncelikle pirinç ununu bir kaba alıyoruz yavaş yavaş su ilave ederek karıştırıyoruz hamur cıvık bir hal alacak şekle gelecek. Hamurun fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.

Sonra hamuru buharda pişireceğiz, normalde ne deniyor on tam bilmiyorum ama delikli tepsi de pişiyor kevgir olsa gerek  ama daha farklı ben normal meyve sebze yıkarken kullandığımız kevgiri kullanarak yaptım altına tülbent tarzı bir kumaş kullanarak yapılıyor. Sonra onu kaynayan suyun üstüne koydum benmari usulü deniliyor ya , öyle işte.






( Buhardan dolayı net değil. )
Sonra hamuru yoğurmaya başlayacaksınız ki işte bu kısım zor. Bu yüzden bardak arkası filan kullanarak yapmanız tavsiye edilir. 







Hamuru yukarıdaki şekilden aşağıda ki şekle getireceksiniz. Yaparken sıvı yağ yardımıyla yoğuracaksınız.











Sonrasında ise dilimliyoruz :




Büyüklüğü şekli size kalmış.




Gelelim ddukbokkinin sebzeleri ve sosu için olan tarife :

- Bir adet havuç 

- Biber

-Sarımsak

-Soğan

( Tercihe bağlı eklenip değiştirilebilir.)


Sosu için :

( Ben bu şekilde yaptım : ) 


-Normalde soya sosu ancak ben sevmediğim için kullanmadım.

- Domates salçası
- Biber salçası ( tercihen acılı)
- Ketçap :D
- Bal
- Susam 
- Çok az zeytin yağı.
- Biraz tuz.
- Baharat ( istediğinizi katın)


Sebzeleri doğruyoruz :







Sonra sos için olan bütün malzemeleri katıp karıştırıyoruz.


                                               









Sıra geldi pişirmeye :

Önce zeytin yağını döküp önce soğanları sonra ddukbokkileri  atıyoruz ( bu kısımda baya bir biraz olmalı)biraz sonra sebzeleri atıyoruz ve son olarak sosumuzu döküp, üstüne 1 bardak su ilave ediyor ( ben unuttum bu yüzden sert bir yapısı vardı ) ve pişmeye bırakıyoruz.  











Veeee afiyet olsun :) Demeyi çok isterdim ancak pek de afiyet olmuyor bunlar bize  çok uzak tatlar bir de orijinal tarif değil tadı yenmeyecek gibi değil ama güzelde değil. Size tavsiyem yapmayın.
Ben de zaten Türk yemeklerinin ne kadar güzel olduğuna şükretmek amaçlı yaptım : )




















24 yorum:

  1. Tebriklerr gerçekten gerçeğine çok benzemiş, yalnızca biraz az soslu olmuş. biz taksimdeki ddubbokideki sostan içindeki prinç keklerini göremiyorduk :D ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sosu güzel olmaz diye cesaret edemedim desem :) Ama yinede beğenmene sevindim : D

      Sil
  2. Of napıyosun sen yaaa!? Resmen canım çekti amaaa...
    Kore'ye gidelim, yerleşelim valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş ver çekmesin tadı o kadar da güzel değil :)
      Ama Kore' ye gidelim tabi =D Sen saat ver bana ,biletler benden ; )

      Sil
    2. Görüntü bizim salçalı penne makarnayı anımsatıyor. Tadı da en o kadar güzeldir dediydim ya :)))
      Ama orjinalini yemeye Kore'ye gitmek iyi fikir. Tamam sen biletleri ayarla :)

      Sil
    3. Ben de ne heveslerle yaptım bir bilsen.. sonuç hüsran :( böyle olsun istemezdim :)
      Tamam hemen gidelim Kore'ye :))

      Sil
  3. yarım kilo mantı alıyorsun haşlıyorsun yoğurt dök ye :)))))))))))))))))))))))9
    genede ellerinize sağlık görüntüsü çok güzeldi ama haklısınız bizim damak tadımız biraz farklı onlar pirinçin herşeyini kullanabiliyorlar ben pilav bile ağzıma süremem:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantı gibisi yok tabi şimdi : ) Pirinci ben severim ama bu tarif bana göre değil :b

      Sil
  4. Ama çok lezzetli görünüyor hele bizim damak tadımıza uyarlaman falan :D
    Ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım :) Orjinalini yemeye gidelim inşallah ;))

      Sil
  5. Çok güzel yapmışsın ellerine sağlık.Biz bunu tatlısını yapmıştık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun diyim :) Tatlısı dediğin kızartıp bal mı döktünüz ben onu da denedim o daha güzeldi :)

      Sil
  6. Kuzucum bu tarifi bende 3-5 kez her seferınde bu sefer ıyı olcak deyıp korede yediğim tadı yakalamak umıdıyle yaptım ama hep sonu husran. Megersem bızım pirinc unu asla olmazmıs. Cunku sonuc hep pütürcüklü bi dokku. Yapışkan pirinç unu diye bişi var onlar yapılması lazım ki Dokk yapışkan bi tad alsın. En son kore marketten aldıgım hazır dokk larla yaptım sonuc cok basarılıydı. Hangi sehırdesın bılmıyorum ama yolun duserse hazır dokk al ve tekrar dene. Begeneceğine emınım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm demek o yüzden olmuyor hamuru. Ben sosunu da beceremedim.
      Hazırların tadı da benzemiyor diye duymuştum ama onu da bir denemem lazım şimdi =)

      Sil
  7. Ellerine sağlık. Yeni tatlara bayılan biri olarak yakın zamanda denemeyi düşünmedim değil :)
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Bana da beklerim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin tabi ne kaybedersiniz :) Hemen sizin bloga da bakıyorum ~

      Sil
  8. Ulann sehun sokakta ddukbokki yerken keşfedilmiş. Ben sokakta ddukbokki yesem beni değil ddukbokkiyi keşfederler. 😀 Tarif için tesekkurler ♥

    YanıtlaSil
  9. Yayının 'size tavsiyem yapmayın' ile bitmesi hoş olmadı :D Ayrıca baba favorim :)))
    Eğlendim okurken eline sağlık! Pirinç kekini ilk Fenom'dan duymuştum :)

    Haftanın bloğu olmuşsun tebrik ederim ;)) Ziyarete geldik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama ne yapabilirim, belki damak tadından da kaynaklanıyor olabilir farklı tadları seviyorsanız farklı bir sosla daha lezzetli olabilir :D Teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim :)
      Çok sevindim çok teşekkür ederim bunun içinde ^^

      Sil
    2. O hamurların içine peynir koyup fırına veresim geldi mesela :D
      Ya da kıyma ekleyip mantı ;)
      Ben teşekkür ederim! Cahilliğimiz alıyorsunuz ;)

      Sil
    3. Bir süre sonra mantığımız buna dönüyor :D Çorbaya batırıp yemek gibi :D :D
      En iyisi mantı ama :D
      Estağfurullah,ne demek efendim : )

      Sil
    4. Hehe :D genetik sanırım yapacak bir şey yok :)
      Ama bence majöt sorun kurutmak :D (hala pes etmiyorum ;D)

      Sil

Benimle yorumlarınızı ve istelerinizi paylaşın

Benimle yorumlarınızı ve istelerinizi paylaşın