16 Eylül 2015 Çarşamba

# 1 Koreli Arkadaşımla Nasıl Tanıştım ? (Yabancı Arkadaş Bulmak )


Merhaba : ) Artık güncel bir blog oldum değil mi ?   Bu durum çok sürmeyebilir ama olsun : D

Başlıkdan da anlayacağınız üzere Koreli arkadaşlara sahibim . Peki nasıl mı ?


Biliyorsunuz ki ülkeler arası mektup arkadaşlığı gerçekten çok yaygın özellikle geçen senelerde bu oran daha fazla olsa da hala bu akım devam ediyor.  Bende o akıma kapılanlardanım.
Normalde sanal arkadaşlıklara karşı olsam da geçen  sene çokça karşıma çıktıktan sonra bende denemeye karar verdim ve kendim bu konu da zorlandığım için böyle bir şey yapmak isteyenlere kolaylık sağlamak istedim  : )

Benim kullandığım iki site var :

* hipenpal
* interpals

Başta şunu söyleyeyim orada ki herkesle ingilizce iletişim kuruyorsunuz ( Nasıl anlaşıyorsunuz gibi bir durum olmasın :)

Açıkçası ben arkadaşlarımın çoğunu interpalsdan edindim daha rahat bir kullanımı var. Ama interpals da aynı zaman da daha çok fake hesap olduğunu düşünüyorum.

İki sitede de istemediğiniz kadar Koreli bulabilirsin. Sadece Koreli olarak düşünmeyin, bütün ülkelerden binlerce insan var.

  Benim ilk mektup arkadaşlığım başarısızlıkla sonuçlandı : (  EKİLDİM !!!
  > Bunun yazısını bir sonraki postta paylaşacağım <
Evet, belki gözünüz biraz korktu, korksun iyidir : ) Hemen her şeye  atlamazsınız. Ama bu demek olmuyor ki her insan böyle.  Karşınıza farklı farklı türde insancıklar çıkabiliyor. ** Allah iyileriyle karşılaştırsin**

Eğer Koreli arkadaş bulmak istiyorsanız yapmanız gerekenler :
+ Mesaj atmadan önce kişinin profilini bir inceleyin  nasıl biri, neler seviyormuş nasılmış bir bakın. Ona göre, size uyuyorsa öyle mesaj atın. ( Bazen Müslüman olmasın kesinlikle diyenler bile çıkıyor )
+ Sonra, mesajınızı ilk gönderirken sadece selam, nasılsın, tanıştığıma memnun oldum tarzda şeyler yollamayın. Ciddi değilmişsiniz gibi oluyor, hoş olmuyor yani. Mesela, "ben ..... Türküm, Türkiyeyi biliyor musun ?  Sizin ülkenizi tanımak ve seninle arkadaş olmak istiyorum" gibi.

+ Konuşmaya ilk başlar başlamaz ayyy bende şu şu grubu şu dizileri çok severim demeyin. Özellikle de muhatap olduğunuz yaş kitleniz yetişkinse : ) Mesela ben 20-24 yaş arası insanlarla arkadaşlık kurdum, çok sonra bu muhabbeti açtım ama biri sadece arkadaşından dolayı bildiğini söyledi. Yani anlarsınız ki biz nasıl kendimizinkileri  beğenmeyerek başkalarına bakıyorsak onlarda da aynı. Birden bire tanışır tanışmaz size Murat Boz'u Demet Akalın'ı (o geldi aklıma) sevip sevmediğinizi onun büyük bir hayranı olduğunu söylese şaşırıp garipsersiniz değil mi ? Aynı şekilde düşünün : )

+ Kore'lilerin çoğu gerçekten çok soğuk. O yüzden bu tepkiye alışık olun : )

+ Eğer ki Koreli arkadaş bulmak istiyorsanız, saat 3-4 arası gerçekten sayıları artıyor.( Online durumda oluyorlar )

+ Hemen mektup konusuna atlamayın, deyse sonunuz benim gibi hüsran olur en  az 2-3 ay konuşun. Tanıyın. Samimi olan ile kötü niyetli veya kafa yapınıza uymayacak birini ayırabileceğinizi düşünüyorum.
Ben bir tane yakın arkadaş buldum. Öyle samimi ki, ikimiz de Infinite fanıyız ( kesin bu yüzden). Böylesini bulmak biraz zor açıkçası türlü türlü insan var ve siz bunların arasından elemek zorundasınız.

Anlayacağınız bu biraz cesaret istiyor x ) Biraz da maddiyat ve ingilizce tabii ki.       ): kargo çok pahalı : (


Eğer sizde bulmak isterseniz ve sorun yaşarsanız belli bir seviyeye kadar yardıma açığım : )

Bir de unutmadan, ne göndermeliyim ? Çok kararsızım fikirlerinizi bekliyorum  :)  Makul ve hafif şeyler söyleyin : )





41 yorum:

  1. Eyvah keşke bunları söylemeseydin.Sonra millet oraya akın ediyor.Korelilerde sayfalarında'' Türkler yazmasın''yazıyorlar :) Gerçi oralar baya istila edilmiş durumda.
    Korelilerle net üzerinden samimi olmak çok zor cidden.Ülkesine gittiğinde bile herkes önce bir soğuk davranıyor ama tanıştıkça yüz yüzeyken daha çok açılıyorlar gibi geliyor bana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet Türkler yazmasını bende bir kere gördüm : ) Bir kaç kişi soruyordu bu şekilde cevaplamak istedim : ) Zaten orası Türkler ve Koreliler harici kayıt almıyor artık : D
      Bilmiyorum o soğuk nevale dediğim ilk tanıştığım arkadaşımdı nasıl konuşmam gerektiğini de bilmiyordum ve gercekten samimi olmasını bekliyodum galiba ki hayal kırıklığına uğradım sonra kızla konuşa konuşa samimileştik ^^ Sonumuz ne olur bilmiyorum : )

      Sil
  2. Benimkiyle 4 ay konuştuk sonra sınavları varmış bir ay sonra şu gün tekrar at dedi ben de askerdeki nişanlımı bekliyormuşçasına bekledim. Tabii sonra da mesaj attım. Geri döndü dönmesinde de 2-3 mesajdan sonra bir daha haber alamadım. . . Yani güzel ve yerinde bir arkadaşlığımız oldu. Bu da bana yabancı biriyle asla yakın arkadaş olamayacağımı öğretti.(her an sanki hiç var olmamış gibi terk edebilirler . . . ) İnşallah seninkilerle her şey olabildiğince iyi gider^^ Fightiing!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay benimde ilki öyle oldu :( Sonra tövbe dedim ama şimdi ne göndersem derdindeyim ( her zaman ki ben )
      İnşallah öyle olur , çok sağol canım ^^

      Sil
  3. ben de bir süre interpals kullandım ama gerçekten herkes çok soğuk ve sürekli iletişim kurmak çok zor olduğu için son zamanlarda telefon aplikasyonları kullanıyorum. hem her zaman her yerde mesajlaşma imkanımız oluyor hem de insanlar nedense çok daha sıcak kanlı, özellikle koreliler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre konuştuktan sonra bana kakotalkın var mı diye sordular ondan sonra oradan konuşmaya devam ettik. Senin dediğini hiç denemedim, nasıl bir şey onu da bilmiyorum o yüzden yorum yapamıycam : )

      Sil
  4. Bu şekilde tanıştığım arkadaşım başka bir arkadaşıyla tatili için Türkiye ye geldi ve bizde kaldı. :) Çok eğlenmiştik. Hala görüşüyoruz. Bir gün Kore ye gidebilirsem şayet ilgileneceğini de sanıyorum. Günün birinde bu tarz bir blog yazısı okuyup hiç hatırlamıyorum öyle bir siteye kayıt olmuş direk arkadaşımla tanışmıştım :) Nasip bir yerde galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bu arkadaşım da Türkiye'ye gelmeyi çok istiyor : ) Gelse nasıl olur bilemiyorum, nasıl ağırlarım, sizin evde telaş tavan yapmıştır. Senin o yazını okumuştum ama yorum yapma fırsatım olmamıştı : D

      Sil
  5. Yazıyı önceden görmüştüm ancak şimdi yorum atabildim :) Sonunda beklediğim yazı gelmiş ne kadar sevindim anlatamam. Ayrıca çol açıklayıcı bir yazı olmuş eline sağlık. Yorumları okuyunca fark ettim türklerin fark edip bozmadıkları bir site yok ki. Siteyi biraz araştirdim da sürekli türklerin ne kadar kötü yaptıklarından bu yüzden bozulduğundan bahsediyorlar. Onun haricinde siteye üye olmak istesem bile biraz gerginim. Nasıl bir insanla karşılacağını bilemessin :( Ama yine de yazın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim umarım yararı olur ^^ Evet gerçekten öyle, ben mesaj atmaya çekiniyordum. Kızlar erkeklerin -özellikle erkeklerin- profil fotoğraflarına garip garip şeyler yazmış sonra hakkımızda ne dedikodular çıkıyor :(
      Benim mektubum başarı ile elime ulaşırsa sende dene !
      Bu arada senin kartpostalın ne oldu, bir site var diye duymuştum rastgele seçiliyor ona yolluyorsun, öyle mi ?

      Sil
    2. Doğru diyorsun umarım başarılı bir şekilde eline ulaşır o zaman bende üye olurum :) Yollayacağım yakında ama ne yazacağıma dair yazım hazır ama uygun bir kartpostal bulamıyorum malesef hep manzaralı var oysa benim aradığım deniz kabuklu kartpostal bulsam ne kadar güzel olurdu.

      Sil
    3. Manzaralı da iyi olmaz mı Türkiye'den olduğu belli olur .Tabii sen bilirsin : ) Aslında minik kırtasiyelere gidersen bence bulabilirsin manzaralılar yerine öyleleri var : ) Benim bu arkadaşımın da kartpostal koleksiyonu varmış benden de istedi ben de çinili çok güzel bir tane buldum : ) Normalde günümüz gençlerinin ilgi alanı olmasa da, benim çinili şeylere acayip ilgim var. Sen de sever misin bilmiyorum ama sana tavsiyem olsun.

      Sil
    4. Türkiye'yi anlatacak her şey olur manzara dediklerim de ressam tabloları gibi. Olsa bir İstanbul Bogazi :) Çinili olur tabiki hem de ne guzel olur kültürmüzden bir şeyler :)) Ama dediğim gibi bulamıyorum :(

      Sil
    5. Hımmm, anladım demek istediğini. Ben de Bursa da gördüm (gezmek için gitmiştim) Bursa da her yerde vardı : ) Artık oralara yolun düşerse ( muhtemelen orada yaşamıyorsundur)
      alırsın : )

      Sil
    6. Yok Bursa'ya zor düşer yolum :D Umarım bulabilirim :)

      Sil
    7. İnşallah bulursun : ) Gönderirsen yazısını bekliyorum ; )

      Sil
  6. Umarım mektuplaşmanız devam eder :) Benim de Koreli arkadaşım kargo yollamıştı, için de yosun bile vardı. Yosunları hala yiyemedim, evde duruyorlar :D Güzel dostluklar, güzel anılar bırakıyor cidden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, İnşallah : ) Hala devam ediyor musunuz ?
      Gerçekten güzel bir duygu :D Farklı anılar bırakıyor :)

      Sil
    2. Evet ediyoruz, yani sık sık görüşemiyoruz tabii ama arada sırada konuşmaya devam ediyoruz. :) Sanırım bu kış Türkiye'ye gelecek, görüşeceğiz :))

      Sil
    3. Ooo çok iyi gerçekten, en güzeli de o sen gittiğinde onun;o geldiğinde senin birbirinizi ağırlamanız. Umarım sorun olmadan görüşmeye devam edersiniz : )
      Benim mektubum da yola çıktı makbuzunu aldım :D

      Sil
    4. Umuyorum ben de, belki ben de Kore'ye giderim bir gün :D
      Oooo çok heyecanlı :D Ben mektuplaşmadım hiç, oysaki mektuplaşmaya bayılırım :)) Takipteyim bu arada :)

      Sil
    5. Mektupla birlikte birkaç hediye , bence sende denemelisin. Koreye gidersen benide götürmeyi unutma :D

      Sil
    6. Yeni arkadaş bulursam denerim :) Valizini hazırlamaya başla :D

      Sil
    7. Tamamdır :D Sen saati söyle ben her türlü uyarım : )

      Sil
    8. Tamamdır :D Sen saati söyle ben her türlü uyarım : )

      Sil
  7. yabancı arkadaş bulma merakı özellikle Kore den olsun diyerek atılım yapmışız resmen çünkü yabancıların çoğu özellikle Koreliler Türklerle tanışmak pek istemiyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef öyle : ( Yani tamam bir özentiliğimiz var ama bu kadar yobaz olmak da.. Türk milletine yakışmıyor.

      Sil
  8. Ya ben bu sitelere üye oldum ama ekleyenler çok kötü niyetli geldi bana :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani sana şöyle söyleyeyim yazımda da belirttiğim gibi çeşit çeşit insan var ve oradaki bazı hatta çoğu insan -özellikle erkekler- orada flört yada misyonerlik amaçlı bulunuyorlar. Açıkçası ben kötü bir şeyler sezdiğim zaman engelledim. Kötü niyetli kişiler daha başından konuşmaları ile kendini belli ediyor diye düşünüyorum. Mesela ben mektup arkadaşımla mektuplaşmadan önce uzun süre konuştum, o sitede bir sürü koreli -yada farklı milleten - insanlarla tanışmama rağmen sadece bir tanesi ile mektuplaştım. Yani demem o ki tanışacağın insana karşı daha ön yargılı ol ve aceleye getirme : ) İnsallah bir problem olmaz :) **Allah iyi insanlarla karşılaştırsın hep ** Bu sözü sana itaf ediyorum :D

      Sil
  9. Biliyor musun ben de senin gibi ilk başta hüsrana uğradım. Ama ben bilerek deneme amaçlı yaptım. Temkinli davrandım. Gerçekten de soğuklar. Ama olsun yine de seviyorum onları. Şu an arkadaşım yok. Şu an düşünmüyorum. Hem derslerim var. Ben Kendimi biliyorum. Kesin sürekli onu düşünürüm. O yüzden şu an olmaması benim için iyi. Bu Güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkini bende denemek için yaptım, yalnızca bir mektup gönderdim yanıtlayacağını söyledi ancak iletişimi tümden kopardı :D
      Ama sonraki yazımı okudun mu bilmiyorum, yazımda bahsettiğim çok daha samimi olduğum arkadaşımla mektuplaşıp hediyeleştik. Mutluluğu gerçekten çok başka :) Sana katılıyorum derslerini daha ön planda tutmalısın. İngilizcen nasıl bilemiyorum ama kültür ve dil yönünden kendini hazır hisettiğinde, bir de hevesinin en ağır bastığı bir zamanda seçmen senin için en doru zaman olacaktır.
      Asıl bu güzel yorum için ben teşekkür ederim.. Sevgiler.. <3

      Sil
  10. Çok güzel 2 yıl sonra bende yapmak istiyorum ama o zamana kadar bunların devirleri bitmiş olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bitmiş olmaz 2008 'den beri filan devam ediyor ve hala rehavet görüyor. Bir aralar daha meşhur olsa da o zaman da bulursun birilerini kişiyi bulursan yap derim :)

      Sil
  11. merhaba senn önerdigin sitede bir sürü arkadaş edindim tam 3 tane hatta birisi muslumanlıga ilgi duyuyor ve türkleri seviyor ve türkiyeyide yani mutlu oldum bu kadarını tahmin etmiyordun 3 tane koreli arkadaşım oldu 2 tanesi erkek 1 tanesi kız kumao uuni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya çok mutlu oldum inşallah kültürümüzü yayma fırsatı da bulursun :)) Yalnız erkeklere biraz dikkat et derim özellikle flört amaçlı filan yaklaşan çok fazla insan var durum kötüye gitmesin :) Rica ederim ne demek, mektuplaşırsanız filanda haber et mutlaka :))

      Sil
  12. önerdigin site sayesnde bir çok arkadaş edindim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim yardımım dokunduysa ne mutlu :D Mektup durumu filan olursa da benle paylaş mutlaka :)

      Sil
  13. Bir şey sormak istiyorum ben çok utangaçım ama açıldımı tam açılırım ehehe işte bu utangaçlık süresince girişken davranmaya çalışıcam ama ben ilk tanıştığım insanalrla asla ve ala konu bulamam hele bir de yabancıysa bu yüzden çok endişeliyim bunun yanı sıra koreli bir arkadaşım olsun çok ama çook istiyorum çünkü ileride koreye gideceğim ve yalnız gidip yalnız gezmek yerine bir arkadaşımla beraber olayım ve bana anılar bıraksın istiyorum gidemesem bile koreye bir insan tanıyayım çok istiyorum. Şimdi konuşsam, ne gibi konular açmalıyım? Yani şöyle bir konuşma olsun istemiyorum;
    -Merhaba ben türküm türkiyeyi
    tanıyor musun (önerdiğin gibi)
    +hayır
    -hm (kalakaldı)
    Veya
    -başlagıç (yukardaki)
    +aa biliyorum
    - sonra bir şekilde gelişse konuşma;
    -nasılsın
    +iyi sen
    -bende iyi napıyosun
    +oturuyorum sen
    -bende (ee iyi oturmalar bize)
    GİBİ KALAKACAK DURUMLARIM OLSUN İSTEMİYORUM ahlsşdşd aslında çok konuşkanım ama dediğim gibi böyle durumlarda tam bir dangalak oluyorum. Bana arkadaşlarınla olan ikişkilerinden konuşarından felan bahsedersen çok sevinirim sorunumu anlamışsındır umarım utandım az bunu sorarken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koreli bir arkadaş istiyorsan utangaclığı bir kenara bırakman gerekecek çünkü korelilerde senin gibi utangaç :D Utangaclığın yanı sıra soğukkanlılar bu yüzden seninde dediğin gibi sohbet ilerlemiyor. Senin dediğin durumları bende yaşadım. Ama biri laf atmazsa da olmuyor işte :D Türkiyeyi bilmemeleri özellikle de şu sıralar çok zor. Formelite icabı soracaksin onu ilk mesajın tamamen uzun olsun ne istedigini açıkça belirt kültürünüzü tanimak istiyorum filan demeden önce türkiyede hiç bulundunmu filan diye de ekle ortam biraz daha samimileşiyor gelmedim ama gelmek isterim gibi bir duruma dönüyor. Arkasına yaşını okulunu filan sor okulun kaç saat sürdüğünü bölümünü.. Konuşunca aklına da geliyor daha başka konuşulacak şeyler. Şansın varsa ve samimi çıkarsa o da sana bir şeyler soracaktır konuşma buradan ilerler. Biraz konuştuktan sonra kakotalk whatsapp kullanıp kullanamadığıni sorup ( yada başka bir sosyal medya) daha samimi bir ortama geçersiniz. Sonrasında ben gittiğim yerlerden manzara fotoğraflari çekip attım o da bana attı. Yemek yapıp onu attım sürekli olarak kültürlerden günlük hayattan filan bahsettik sonrasında mektuplasmaya karar verdik. Böyle gelişti umarım faydalı olabilmisimdir. Utanmana hiiiç gerek yok özgüvenli ol her zaman :)) Elimden geldiği kadar yardımcı olurum bende ^^ Sevgiler..

      Sil
  14. Yukarıda yorumda bir arkadaş sormuş ama ben yine sormak istiyorum.:D Açıkcası koreli arkadaşımla konuşuyorum ama çoğu mesajlaşmamız cevap-yanıt şeklinde oluyo tanışma faslı çoktan geçtiği için türkiye hakkında bir şey biliyor musun ya da türkiyeye gelmek istermiydin demek biraz saçma geliyor.Sizce sormalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı sorunu yaşadığım için sizi anlıyorum :) Doğrudan bu soruyu yöneltmek yerine yukarıda dediğim gibi yaşadığın yerdeki güzel bir mekanı çekip atabilirsin ya da Türkiyeye ait bir yer , burası böyle böyle bizde çok meşhur biliyor musun gibisinden. Kültürümüze özgü bir yemek; bir müzeye gittiğinde çektiğin fotoğraflar bunları ona gönderirsen o da sana karşılık verecektir diye düşünüyorum. Yine sevdiğin Türkçe bir şarkının linkini atabilirsin bunlar ben ve arkadaşım arasında ki samimiyeti artırdı umarım sizde de aynı şekilde olur :)

      Sil

Benimle yorumlarınızı ve istelerinizi paylaşın

Benimle yorumlarınızı ve istelerinizi paylaşın