3 Ekim 2015 Cumartesi

Kore'den Gelen Paketim !!! [ ( Yabancı Arkadaş Bulmak # 2) _ Ben ne gönderdim?_ ]




Merhabaa !! Günlerdir beklediğim sizinde benimle birlikte beklediğiniz paketim bu gün elime ulaştı.
Size şurada ki yazımda nasıl arkadaş bulabileceğinizi ve benim şu anda arkadaşımla mektuplaşma evresinde olduğumuzu anlatmıştım. Bayram arifesinde ikimiz de hediyelerimizi hazırlayıp göndermeye söz verdik ve gönderdik. Bana 5-6 gün içinde geleceğini söyleyerek makbuzunun resmini gönderdi. Makbuzunu görünce şok yaşadım çünkü gerçekten pahalı bir fiyata yollamış, aslında 200 gram şey ama hızlı kargo ile yollayınca sonuç böyle oldu galiba :D (Benim ne, nasıl , kaça gönderdiğimi birazdan yazacağım )


Öncelikle benim ne gönderdiğime bakalım :




Paketim ve mektubum üstte görmüş olduğunuz gibi. -Poşetimi özel seçtim-








Benden bol miktarda çikolata istedi  bende en sevdiklerimden aldım -şimdi bakınca çok mu ucuza kaçmışım-  Zeytin yağlı kremleri merak ettiğini onlarda olmadığını söylemişti benimde aklıma Dalan'nın kremi geldi her ne kadar doğal zeytin yağı içerikli olmasa da idare eder ; )  Bayrağımızın simgesi olan ay-yıldızlı bileklikten hem ona hem kendime hemde arkadaşıma aldım. Bir anahtarlık ve bir de Mevlana biblosu gönderdim - Üstüne de Mevlana'nın  sözlerini yazdım . Konyalı olup da bunu göndermemek ayıp olurdu.
 Hepsini yaklaşık 17 liraya gönderdim, 20-30 günde gidecek. (Bu yüzden biraz utandım )



Sıra geldi onun hediyelerine :

5-6 gün dedi ama bana gelmesi 10-12 günü buldu. Sabah ailecek kahvaltımızı yaparken bir anda güvenlikten aradılar 'adınıza yurt dışından bir kargo var' dediler. Beklemiyordum aslında, bir ayı filan bulur diye düşünüyordum. Bu arada kuzenim ve kızları -ikizler-  da  o sabah bizdelerdi. Onlar ayrı bir heyecanlanır, annem ayrı, ben ayrı :D Ben paketin fotoğrafını çekicem diye uğraşıyorum, onlar içini açıp bakıcaz diye ; ) Annem benden daha bi heyecanlıydı, hiç gelmeyeceğini düşünüyordu :)

Neyse efendim biz paketi açtık ama açıncaya kadar ne çektik hiç sormayın. Öyle bir paketlemişler ki mümkün değil açamadık, bir saat onu açmaya uğraştık :D




Paketi açtığımız da içinden çıkanlar bunlardı.





Dört sayfa mektup yazmış : ) Ne gönderdiği hakkında bilgilerle birlikte özel bir kaç bir şey de yazmış :)




Bu torba Kore de şans torbası olarak geçiyormuş. Ve annemin favorisi oldu bana ver ilaçlarımı koyarım dedi :D 






Torbanın içinden ters çekmiş olduğum testerlar çıktı. At yağı yazıyor birinin üstünde ama ne bilmiyorum. Biri beyazlatıcı kremmiş süt gibiyim tamamen hortlak olayım çıkıyım diye yollamış heralde dedim. Ancak babam bir anda el koydu - evet babam- Sana veriyim mi dedim, ciddiye alıp dolabına koydu :D  





Bu da bana özellikle göndermek istediği lipsitick.





Aslında rengi nar çiçeği tonlarında ama fotoğraf da böyle çıktı.








Bu da Kore de çocukların bayıla bayıla yaptıkları şans yıldızlılarıymış.  Ben origamiyi sevdiğimi söyleyince böyle bir şey yollamış :)






İkili siticker yollamış.



Bunu en başta çay sandım ama kurabiye çıktı :D Pirinçten yapılan ve içinde domuz yağı olmayan bir kurabiye. Ona domuz ürünlerini ve yağını kullanmadığımızı söyleyince büyük bir duyarlılıkla aramış.







Ve son olarak bu torbası ile takım aynayı yollamış : ) Bu ayna çok hoşuma gitti favorim oldu :D



Soyean' a buradan çok teşekkür ediyorum : )

Siz ne düşünüyorsunuz ? Hediyelerim güzel mi ?






50 yorum:

  1. Omo çok güzeller. Kıskandım şimdi .Acaba ben de mi kendime arkadaş bulsam. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bul, gerçekten çok güzel oluyor ya : )

      Sil
  2. Allahh'ımmm bende böyle bir arkadaş istiyoruuum. Ne kadar zevklidir kim bilir. ^^
    Hediyelerin harika. ^^ Ve sende mi Konya'lısııııın? Vay be, şehrimden bir blogger dahaaa. :D Memnun oldum vallahi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulalım sana da :D Evet bende Konyalıyım, bende çok memnun oldum : )

      Sil
  3. canım bu tarz mektup arkadaşlıklarına çok özeniyorum nasıl ilketişime geçtiniz ilk ? hediyelerini güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim : D Umarım seninde olur böyle bir arkadaşın :)
      http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com/2015/09/1-koreli-arkadasmla-nasl-tanstm-yabanc.html bu yazımda anlattım : ) İnterpals diye bir site kullandım oradan tanıştık. Mektuplaşmak isteyen insanların kullandığı bir site : )

      Sil
  4. İMRENDİMMM! Aklıma hiç gelmemişti böyle bir şey yapmak, bayıldım! Hediyeler de çok şeker ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım = )
      Valla geçen yıla kadar bana bunu yapacaksın deseler inanmazdım :D Arkadaşım gerçekten çok tatlı, çok samimi : )

      Sil
  5. Ama sen ne şanslısınnnnnn. Ben de bir arkadaş istiyorum :( Korece öğrenmeye çalışıyorum ama biliyorsun ki biraz zor :) Ama bir arkadaş istiyorum kesinlikle. Ciddi ciddi kıskandım özellikle şans torbasını ona dikkat edin hehe. hepsini güle güle kullan canım ve arkadaşına da bol selamlar benden de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ela'cım, Korece konuşmuyorduk ki zaten ;D İngilizce biraz biliyorsan sen de edin bir tane =) Yardımcı olurum : ) Umarım sende bulursun bir tane : )

      Sil
  6. O kargo açma heyecanı hiçbir şey de yok sanırsam. Bana geldiğinde yurttaydım ve adeta yurtça saldırmıştık :D Hediyelerini güle güle kullan, şans torbasına bayıldım annen gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet, aynen öyle :D Çok teşekkür ederim canım, bir daha ki sefere o torbalardan bir koli isteyeyim bari ; )

      Sil
  7. hepsi bir harikaaaaa
    güzel günlerde kullan canım
    değerini geçtim öyle harika bir anı olucakki yıllarca saklıyacağın çok ama çok güzel hepsi hele ayna tek kelimeyle harika
    ayna hediye edilmesi bir kişiye benim bildiğim kadarıyla tüm kültürlerde aynı olması lazım sen okadar değerlisinki senden daha değerli bir hediye bulamadım anlamına geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim canım :D
      Koreli bir arkadaşım var demek bile çok güzel geliyor. Bir de onun mektubunu filan almak gerçekten muhteşem : )
      Aslında bende ona ayna yollayıp üstüne de senin dediğini yazacaktım,sonra vazgeçtim ama o bana yollamış :D

      Sil
  8. Çok tatlışmış hediyelerin.Güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım ^^

      Sil
  9. Kim Je Hee çok güzel paylaşım olmuş, hediyeleşmek sünnet ya bağlarınız güçlü olur artık ;)
    Çok eğlenceli kültürler kaynaşıyor, inançlara saygı artıyor, emekle hediyeler seçiliyor... tam gaz devam etmelisin bence... Seçimler de güzel ve anlamlı olmuş, Tedirgin olma boşuna ucuza mı kaçtım diye, önemli olan niyet ve maneviyat boşver ayrıca çokta ekonomisi parlak halde değiliz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel bir duygu, çok teşekkür ederim : ) Ya aslında hiç öyle düşünmedim özellikle seçmemiştim o an bir ona bir kendime diye aldım ama yazarken fark ettim ki biraz ucuz zevkliymişim : D

      Sil
    2. kim je hee nerelerdesin??? yeni bir mim yaptım, vaktin olursa seninde yapmanı isterim :)

      Sil
    3. Buralardayım aslında ama bu sıralar bir tembellik var ki üzerimde sorma :D Ama mimini yapacağım tabii ki :)

      Sil
  10. yaa inanamıyorumm ^-^ Kendim gibi birini bulmak bir harika! Bende bi ara yapıyordum bunuu o kadar mutluluk vericiki! Şuan beni yine teşvik ettin yeni bir arkadaş bulacağım sanırıımm.. Üstelik hediyelerimi blogda paylaşmak hiç aklıma gelmemişti.. Eğer fotoğrafları bulursam her nekadar eskide olsa paylaşacağım ^-^ bu arada sizi(bloğunuzu) bi arkadaşımın bloğundan keşfettim, bloğunuzu çok sevdim ve gfc ile takibe aldım.. ^-^ Sizide, bloğuma ve blog keşif etkinliğime beklerim ^-^
    sanatinsaklisirlari.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaay, gerçekten çok güzel bir duygu : ) Ayrıca bu güzel yorumunuz beni çok mutlu etti :)) Paylaşımlarınızı bekliyor olucam :D

      Sil
  11. http://korekusu.blogspot.com.tr/2015/11/buralardan-bir-park-seo-joon-gecerse-mim.html?m=1 mimledim seni arkadaşım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım elimdeki mimden sonra yapacağım inşallah :D

      Sil
  12. wavv bunlar bir harika bayıldım... Güle güle kullan hediyelerini.. benim de koreli bir arkadaşım var yaklaşık 4 senedir görüşüyoruz acaba bende mi göndersem bilemedim şimdi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim : ) 4 sene olmuşsa teklif edebilirsin, hediyeleşmek yada mektuplaşmak farklı bir duygu..

      Sil
    2. yaa help me... ne yapıcam şimdi ben koreli arkadaşımla karar verdik birbirimize kargo hazırlayıp göndericez ama ne göndermeliyim çok kararsız kaldım :((((

      Sil
    3. Öncelikle çok sevindim :)
      Ama işin en zor kısmı da bu :( Bende çok kararsız kalmıştım.
      Yiyecek mi yoksa hediylik bir şeyler mi istediğini sor ama ısrarla sor başta ne istediğini söyleyemez muhtemelen : ) Sonra, 4 yıldır tanışıyormuşsunuz sen bir şeyden bahsettiğin de aaaa öyle mi bende merak ediyordum onu filan dediği oldu mu? Mesela benimkisi zeytin yağlı kremleri merak ettiğini söyledi. İşte sende ordan yola çıkabilirsin :D Sen yiyecek mi yoksa hediyelik mi yoksa yiyecek mi ? Buna karar verirsen eğer birşeyler bulalım ona göre :)

      Sil
    4. Lokum ve siyah çay merak ettiğini söylemişti onları hazır edyrm zaten ama yanına ne gibi hediyeler koysam bilemedim o yüzden sana sormak istedim:)

      Sil
    5. Bir önceki yanıtımı nasıl yazmışım öyle, acelem vardı kontrol edememiştim :D :D
      O zaman kendi sevdiğin atıştırmalık bir kaç çikolata şeker yolla, böyle şeyleri seviyorlar :D Bir de el yapımı bir kaç şey olabilir bunun haricinde, mesela ben Hz.Mevlana'nın biblosu ile Hz.Mevlana'nın 7 öğüdünün olduğu ingilizce kartlar göndermiştim sende yaşadığın şehrin simgesi olan bir şey yollayabilirsin. Ben Türk bayraklı sticker yollayacaktım unuttum sen yollayabilirsin. Yine ay-yıldız simgelerinin olduğu kolye,bileklik(bende yolladım) tarzı şeyler hoş olur bence.Kırılacak şeyler ve etiketsiz yiyecekler seçmemeye dikkat et bence Ptt sorun çıkarıyor benden söylemesi :D Umarım biraz yardımcı olmuşumdur :) Bu arada mektubun hazır mı ? Ben mektubu yazarken de yazacak bir şey bulamamıştım ondan merak ettim :D :D

      Sil
    6. el örgüsü bir patik mevlana hatırası bir anahtarlık bikaç stiker siyahçay ve lokum şuanlık hazırladıklarım bunlar.. mektup hazır değil malesef :( ben izmir de yaşıyorum izmir hatırasımagnetler var onlardan bakıcam bide...

      Sil
  13. Böyle arkadaşa can kurban. :D

    YanıtlaSil
  14. Onunkileri görünce seninki azıcık ucuz kaçmış gibi geldi^^ Birdahakine telafi edersin artık, güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^ Aslında bakarsan sonradan düşününce onunkilerde çok pahalı değil hani , galiba ilk sefer olduğu için çekindim biraz :D Bir dahakilere artık :D Önemli olan o hissiyattı benim için de onun içinde :)

      Sil
  15. Güle güle kullan :) Gelenler çok güzelmiş*-* Gönderdiklerimiz birbirlerine benziyor:) Benim koreli arkadaşım ve japon arkadaşım da bizim abur cuburlarımıza bayılıyorlar.Özellikle çikolatalarımızı çok beğenmişlerdi.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^ Hadi ya :D Evet benimki de gönderdiklerimin hepsine bayıldığını söylemişti :)

      Sil
  16. Konyalı olduğunu öğrenmiş oldum.
    Çok imrendim doğrusu :)
    Çok güzel yazılar yazıyorsun okurken çok keyif aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim güzel yorumun ve düşüncelerin için : ) İnşallah sana da nasip olur ^^ Evet koca Konyalı olanından :D :D

      Sil
  17. yaa inanmıyorumm çk güzel nereden ve nasıl bulduun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, "Koreli Arkadaşımla Nasıl Tanıştım" (http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com/2015/09/1-koreli-arkadasmla-nasl-tanstm-yabanc.html?m=1) şu yazımda detaylıca anlattım, o postu inceleyebilirsin :) Buradan da kısaca bahsedeyim interpals diye bir uluslar arası arkadaşlık sitesinden buldum.

      Sil
  18. Bi sorum olucak koreden bana arkadaşim aburcubur yollamak istiyor paketi hazirladi bende hazirlayacağim bazi yiyecekler gümrükte takiliyormuş ve bide onun bana yolladiğinin gümrük parasini benmi vericem ya da benim ona yolladiğim, hangi kargoyla yolladin ve hangi kargoyla geldi lütfen cevaplarmisiniz sorumu çok önemlii gerçektenn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paket çok büyük değilse paketi açmıyorlar ben mektup gönderisi ile yolladım. Mektup gönderisi olarak yolladığın zaman 5 kiloya kadar yollayabiliyorsun hem kargo ücreti de daha uygun oluyor. Kargonu da kurcalamıyorlar.Balon zarf denen büyük boy zarflardan al. Ama eğer kutu içinde göndereceğim dersen tamamen hazır paketli yiyecekler olmasına dikkat et.Diger turlu cikartiyorlarmis Arkadaşının sana göndereceği yiyeceğinde eğer dikkat ediyorsan bu konuya içinde domuz yağı yada katkılarının bulunmamasını tamamen teyit etmeden yememeni öneririm. Neredeyse hepsinde var maalesef. Gümrük ücreti değil de kargo ücreti ödüyorsun. Ptt kargo ile yolladım 14 liraya filan yolladım galiba ama benim 1 kilo bile ancak gelmişti sanırım dikkat ederek koydum. Ems denen onların pttsi diyebilirim bir kargo şirketinin paketi ile geliyor ancak sana yine ptt getiriyor :) Umarım yardımcı olmuşumdur :)

      Sil
  19. Acil yarim lutfenn, guney koreden arkadasim kargo gonderecek fakat gumruk sorun olur dedi, kozmetik urunleri ve bkac ufak sey sanirim icerigi. Gumruge takilmadan guvenli sekilde nasil gonderebilir orda hamgi firmadan ems denmi olmasi gerek? Birde gift yani hrdiye diye belirtirsen gumruge takilmiyor diye duydum dogrumu

    YanıtlaSil
  20. Acil yarim lutfenn, guney koreden arkadasim kargo gonderecek fakat gumruk sorun olur dedi, kozmetik urunleri ve bkac ufak sey sanirim icerigi. Gumruge takilmadan guvenli sekilde nasil gonderebilir orda hamgi firmadan ems denmi olmasi gerek? Birde gift yani hrdiye diye belirtirsen gumruge takilmiyor diye duydum dogrumu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukaridaki yorumu okursan orada da anlattım yardımcı olur sana , gümrük sorunu olmaması için mektup gönderirisi ile balon zarf içinde göndermesini öneririm. Benim arkadaşım da bana öyle gönderdi bende ona öyle gönderdim çok büyük şeyler değil anladığım kadarıyla o yüzden kolayca sığar zarfa. Ona küçük bir paket içinde göndermesini söyle. Eğer kutuda gönderecekse hediye diye belirtebilir bizimkinden biraz farklı işliyor onların ki bende tam bilmiyorum. Oradaki görevlilere sorsun yani yardımcı olurlar. Gümrük şans işi maalesef :D Alışveriş gibi olmadığı için takılacağını çok sanmıyorum ama ülkemiz malum zor günlerden geçiyor bu yüzden paketin didiklenebilir eğer kutu içinde gelirse ama eline ulaşır büyük ihtimalle -inşallah-. Ems ile geldi benim ki bizim ptt gibi işte özel kargo ile yollarsa çok pahalı olur zaten. Inşallah sağ salim eline ulaşır :)

      Sil
  21. banada arkadasim gonderecek ama nasil yapacagini bilmiyor, gumruk sorun olur gbi bisey dedi, nerden hamgi firmayla gondermis ,gumruge takilmadan nasil gondermis yardimci olursan cokk sevinirimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki yorum yazmışsın muhtemelen görmediğim için biraz geç cevapladım maalesef görmedim umarım yardımcı olmuşumdur :)

      Sil
  22. Yaa bende koreli bi arkadaş istiyorum nasıl yapabilirimki söylermisin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com/2015/09/1-koreli-arkadasmla-nasl-tanstm-yabanc.html?m=1#comments bu yazımda detayları ile anlattım oradan bakabilir, aklına takılan bir yer olursa sorabilirsin :)

      Sil

Benimle yorumlarınızı ve istelerinizi paylaşın

Benimle yorumlarınızı ve istelerinizi paylaşın